שגריר רוסיה: איראן היא כוח לגיטימי בסוריה, לא נכפה עליה לצאת

מוטי סבן No Comments on שגריר רוסיה: איראן היא כוח לגיטימי בסוריה, לא נכפה עליה לצאת

אנטולי ויקטורוב שגריר רוסיה בישראל שרק נכנס לתפקידו לפני חודשים ספורים, מתראיין הערב ומדבר על ההתבססות האירנית והמחוייבות הרוסית לביטחון ישראל | הבטחת ביטחונה של ישראל היא בסדר עדיפות גבוה אצלנו אומר השגריר, אך הכוח האירני הוא כוח לגיטמי שרוסיה זקוקה לו | השגריר הצהיר: כי לא יהיה שום כח איראני או כפוף לו באזור הגבול עם ישראל

17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אין הסכם: שגריר רוסיה בישראל אנטולי ויקטורוב התראיין הערב (שני)  לחדשות עשר, על ההסכמים מול ישראל ובמקביל העבודה מול איראן בסוריה. לדבריו, אנחנו רוצים לראות שכל סעיפי ההסכם מיושמים", אמר ויקטורוב, שרק נכנס לתפקיד כשגריר רק לפני כארבעה חודשים, בריאיון ראשון לכלי תקשורת ישראלי. "אנחנו מסכימים כי בצד השני של הגבול בסוריה,  יהיו רק יחידות סדירות של הצבא הסורי".

עוד אמר השגריר: "הבטחת ביטחונה של מדינת ישראל היא במקום גבוה בסדר העדיפויות שלנו. ביטחון מדינת ישראל אינו רק מילה ריקה עבור מדיניות החוץ של רוסיה".

במהלך הראיון התייחס השגריר, לפגישה האחרונה ו'החשובה מאוד' כהגדרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, לדבריו: רוסיה תיקח לתשומת ליבה את האינטרסים הביטחוניים של ישראל בכל הסדר עתידי בסוריה.

לשאלת המראיין כיצד תוודאו שכוחות איראנים, אנשי חיזבאללה וחברי מיליציות שיעיות לא יפעלו באזור הסמוך לגבול עם ישראל בדרום מערב סוריה?

ענה השגריר: "אף כוחות שאינם כוחות סדירים של צבא סוריה לא יהיו באזור החיץ הזה בדרום-מערב סוריה. הפרטים הספציפיים נדונו, אבל זה לא יהיה מועיל לחשוף אותם".

ההצעה שהתפרסמה בכלי התקשורת בארץ, הייתה כי שר החוץ הרוסי לברוב הציעה לראה"מ נתניהו, הסכם שירחיק את האיראנים כ-100 ק"מ מהגבול דבר שנתניהו התנגד לו נחרצות. השגריר הרוסי לא אישר את דבר העסקה, אך גם לא הכחיש את ההצעה. לדבריו, רוסיה וסוריה זקוקות בשלב זה לסיוע של היועצים הצבאיים האיראנים ולמיליציות האיראניות כדי לסיים את הקרבות נגד ארגוני המורדים.

עוד הוסיף השגריר בראיון לחדשות עשר: "יש להם תפקיד מאוד חשוב במאבק המשותף שלנו לחסל טרוריסטים בסוריה", אומר השגריר בהחלטיות. "לכן, בשלב זה אנחנו חושבים שדרישות לסלק את החיילים הזרים משטח סוריה אינן מציאותיות.

השגריר אף אמר אמירה שבישראל תהיה קשה לשמיעה: הנוכחות האיראנית בסוריה לגיטימית לחלוטין בהתאם להחלטות האו"ם ולאמנת האו"ם. הממשלה הסורית הזמינה אותם".

השגריר הרוסי הבהיר עוד כי ההתערבות האירנית והשפעתה על סוריה מועטה, לדבריו, "אנחנו יכולים לדבר עם השותפים האיראנים שלנו בכנות ופתיחות רבה ולנסות לשכנע אותם לעשות או לא לעשות משהו, אבל אנחנו לא יכולים לכפות עליהם".

בנוגע להפצצות של ישראל והמלחמה שהיא מנהלת כנגד ההתבססות איראנית, כאן השגריר הלך על הקו האמצע, לא בעד ולא נגד. ויקטורוב, רוסיה אינה מסכימה עם כל הפעולות הצבאיות שישראל מבצעת בסוריה, גם נגד צבא אסד וגם נגד הכוחות האיראנים.

"אנחנו לא בסדר עם שום פעולה כוחנית", הצהיר, "כיצד נוכל להיות מרוצים עם שימוש בארטילריה, שיגור טילים והפצצות של מטוסי קרב באזור הזה?". אבל רמז השגריר כי רוסיה גם אינה מתכוונת לנסות לכפות על ישראל לא לפעול בסוריה.

"אנחנו לא יכולים להכתיב לישראל כיצד לפעול", מציין השגריר, מנקודת מבטה של רוסיה, האם יש לישראל חופש פעולה נגד מטרות איראניות בסוריה? "זה לא תפקידה של רוסיה לתת לישראל את החירות לעשות משהו או למנוע ממנה לעשות משהו.



0 תגובות